Azam Tahum Baru???

Hari ni aku nk merepek panjang tentang tajuk di atas... Azam.. ejaannya A.Z.A.M... apa siknifikasi perkataan azam kepada korang? mesti ada byk yang berlegar dalam fikiran korang kan.. but now aku nk cherita sket pasal azam aku la kan.. blog ni pom blog aku, so memng la kena cherita pasal kesah aku..keh3..
azam 2011

Setiap tahun orang pasti akan membuat azam yang memang terbaiklah dalam hidup masing2.. tapi bagi aku, nothing special with my azam.. aku ni malas nak buat azam..korang nak tahu sebab nyer?
aku punya azam bayk2, jarang sesekali tertunai.. sebabnyer adalah aku ni malas ambik tahu apa yang aku azamkan.. kiranya macam hangat2 taih ayam jelah.. orang buat azam, kita pun nak buat azam.tapi kita tak tahu  pom ape yang kita mahu kan... sama la macam aku.. setiap kali tahun baru je mesti ada seribu satu azam yang mahu dilaksanakan..tapi setakat azam je lelebih, usaha entah ke mana pom xjadi gak.. sampai sehelai kertas dok pi tulis azam untuk tahun tersebut..last2 kertas hilang kemana, azam hilang kemana..tapi kalau kita buat betul2 pasal azam ni memang kita akan dapat.. actualy dulu aku xtau pom ape motif azam ni sebenarnya dalam hidup kita, but now I realise that we need that to achieve our goal..
korang mesti tertanya why aku cakap macam kat atas tu.. this is because, azam ni sebenarnya matlamat yang kita mahu capai.. kalau kita tulis kat kertas and tengok hari2, kita akan sentiasa ingat dan fokus untuk mencapai apa yang kita inginkan.. aku still ingat lagi masa aku form 3 dulu, my math teacher Madam Suhaizan ada kasi aku satu kertas, what paper tu aku xingat la tapi kat bawah tu ada tulis satu ayat omputih yang berbunyi.. 'life is easier with goals'..bagi aku xtahu ape2 maksud pom tentang sentence tu.. but when we getting dewasa, we know what its mean..NOW.. aku nk buat azam baru untuk tahun ni,agak2 tercapai ke tidak, korang semua jadi saksi wokey..he3.. bawah ni azam aku untuk tahun ni...

1) Nak pastikan result untk sem ni sempoi dah menarik
2) Nak ada perniagaan online sendiri(sekrang tgh kumpul bahan)
3) mampu jana income sendiri tanpa mintak nga parent..
4) nak jadi insan yang lebih berguna (skema je ayat..he3)
5) mahu jadi anak yang LEBIH baik (skrang ni dh baik cuma mahu upgrade je)
6) mahu lebih fokus on study.. nk dapat anugerah dekan..(mengunung punya harapan)
7) to be more bertanggungjawab toward everything.
8) nak pergi melancong ke luar malaysia..(thailand pom jadi la)
9)nak ada kereta sendiri (second hand kancil pun ok..hu3)
10) nak beli I-pad, nga kamera nikon d90
11) supaya followers blog  ni makin ramai
12) nak KAHWIN!!!..ha3


yang kat atas tu cuma sebahagian sahaja azam baru gua.. aku akan upgrade la sket2 sesuai dengan peredaran masa dan ketika..kih3.. tapi what the most important is usaha untuk mendapatkannya..
korang punyer azam macamna? kongsi lah sket bleh? tulis kat komen bawah ni.. jumpa lagi k..hak3

Ulasan

Catatan popular daripada blog ini

Tip-Tips Pengucapan Awam

FAMA, Shopee Lancarkan Pameran Durian Maya Pertama