Transformasi diri!!

hak3.. apa khabar kalian semua?
moga2 sehat semua hendaknya.. arini gua nak cerita sikit pasal asal silah hidup gua ni..
nama tajuk post ni pom transformasi diri kan.. so, let i tell u all about my self first.. becoz people said,
Tak Kenal Maka Tak Cinta..
Begitulah gamaknya peribahasa orang dolu2.. aku kekadang pening gak ngan peribasa yang entah ape2 nga tak lojiknye.. tapi tu kita citer lain kali ek.. skrang ni meh kite fokus kt tajuk post ni..
aku dulu mak aku lahirkan aku kat dunia ni pada 26 Januari 1991.. perghh, awal tahun tu..
sekadar hiasan..hu3

aku dulu lahir kat kampung aku je.. dulu2 ambulan xcukup untuk angkut semua pompuan nak bersalin ni ke spital.. so, alhamdulillah, dapat gak la aku menjengah dunia ni pada waktu malam time tu.. disebabkan aku lahir waktu malam, sebab tu la kulit aku pom secerah malam itu..keh3.. lupakan kesah lama..

lets continue, then aku besar la sket, kena anta masuk sekolah tadika kat kg aku yang macam kat atas tu.. dekat je pom.. jalan kaki pom sampai.. best siot sekolah tadika tu.. ari2 dapat makan nga kawan2.. setiap ujung bulan plak ada je bantuan yang kebajikan masyarakat kasi.. aku paling best dapat susu tepung satu tin.. kejap je abis aku pulun.. tapi aku ni lain sket pada orang laen.. aku pi sekolah nga mak aku.. sebab mak aku kena temankan aku..aku ni penakut sket + manja.. bila sampai je kat pintu tadika tu.. aku nangis!! aku kena sekolah sejak 4 tahun lagi.. korang bayangkan aku kena pergi sekolah awal2 pagi.. dahla aku still kecik lagi masa tu.. aku nangis bukan sebab ape, tapi aku sendiri pom xtau kenapa..he3.. padahal dekat je pom. lama kelamaan aku ok je belajar kat situ.. belajar basic je..A,B,C.. A untuk Ayam, B untuk Bola, and C untuk Cacing..
Then aku belajar kat sekolah rendah.. haa, yang ni jauh sket... kalau jalan kaki tu dari pagi, tengahari baru sampai.. kali ni aku dh biasa... xnangis lagi k..he3.. aku dapat masuk kelas A sebab aku lahir bulan Januari.. sekolah aku letak student ikut bulan kelahiran.. nasib baik mak aku lahirkan aku awal2, dapat gak merasa dok kelas pandai..hek3..aku belajar kat sini sampailah aku darjah enam.. wah3.. for all your information, aku dapat 5A tau.. abis satu kampung aku bagitau.. gembira xterkata dowh..to be continue..

Ulasan

Catatan popular daripada blog ini

Tip-Tips Pengucapan Awam

FAMA, Shopee Lancarkan Pameran Durian Maya Pertama