Judi oh Judi!!

Aritu masa aku gi jalan2 kat mid Valley, aku nampak iklan tentang satu filem ni.. aku rasa cam best je filem ni.. so aku ambik keputusan untuk menonton filem tersebut.. Filem tersebut boleh dikira ok la juga.. judul filem itu ialah 'Ngangkung'.. aku xbiasa dengar pom perkataan tu..korang dh tgk ke belum filem tu? kalau korang xtau, meh aku tunjuk sket iklan tu...
 amacam? pernah tgk tak? skrang bukan aku nak komen pasal filem2 plak.. aku ni bukan pengkritik filem.. kalau aku buat kerja tu, alamt xcari makan la wartawan2 malaysia ni..kih3.. aku just nk kasi pendapat sikit pasal intipati filem nih yang berkisarkan dengan judi ni.. kat malaysia ni banyak jenis judi yang ada.. dari 4D, Sport Toto, Magnum dan sebagainya yang berkaitan.. aku nak ceritakan sket tentang apa yang berlaku dalam masyarkat Malaysia ni tentang judi.. banyak jenis judi yang ada tapi kita je yang xperasan.. dari laga ayam, main daun terup(yang bertaruh) dan sebagainya.. tapi yang aku herankan skarang ialah untuk orang yang suka tikam no toto ni.. kadang2 sampai sanggup pergi menunggu kubur malam2 untuk mintak no ekor.. yang jenis mcam ni ok la plak.. cuba korang suh orang tu pergi melawat sedara yang mati kat kubur, konpem beribu alasan akan keluar.. ada yang pergi menurun kat bomoh la.. dan banyak la lagi.. tapi ape yang aku pelik dan sedang bermain kat minda kau skrang ialah kenapa orang boleh pergi jumpa bomoh plak.. sedangkan bomoh tu xberapa kaya sangat pom.. orang yang tikam no toto untuk kaya pergi mintak no kat bomoh. aku heran kenapa bomoh tu sendiri xpergi tikam no tu.. dia sendiri pom kurang yakin kan..sebab tu dia xtikam.. orang pergi jumpa bomoh tu xpernah pikir macam aku pikir ke? kalau lah nak mintak no toto ngan bomoh, tgk dulu bomoh tu kaya ke tak.. kalau kaya konppom dio punya no betul. tgk kot2 bomoh tu ada banglo 4 biji ke, kereta BMW 7 buah ke, xpom tgk pakaian dia..Jenama apa, Prada ke, Levis ke paling koman pom Jefferson.. baru betul strategi tu.. baru la boleh mintak no korang jugak.. ni mintak yang sama2 miskin, ape ke halnye.. Aku ada satu cadangan untuk korang semua kaya, korang mintak dengan yang Maha Kaya.. konpom korang dapat kalau kena dengan usaha yang betul anda..xpayah la pi dok tikam2 no tu.. guna duit tu wak derma masjid lagi best, saham akhirat sentiasa naik., lagi baguih..selamat membaca dan jumpa lagi..

Ulasan

Catatan popular daripada blog ini

Tip-Tips Pengucapan Awam

FAMA, Shopee Lancarkan Pameran Durian Maya Pertama