Busy a.k.a Sibuk

Fuhh agak lama jugak rasanya saya tak update blog saya yang entah apape ni.. Sibuk sikit sekarang ni. Almaklumlah sekrang ni musin peperiksaan pertengahan semester budak2 kat universiti ni.. Saya pom terllibat sama gak la, dan tidak terkecuali.. tambah2 plak sekrang ni musin pilihanraya kampus. memang sibuk la kan. Tapi apepom pada post kali ni saya nak cakap sket la pasal pilihanraya kampus ni. Kalau korang yang still blur and tak tahu ape tu pilihanraya kampus, moh la aku ceghite sket biar korang semua paham. Piliharaya kampus ni diadakan untuk memilih pemimpin dari kalangan pelajar untuk mewakili suara pelajar ke peringkat atasan. Alah ni kira sama gak ngan pilihanraya kat Malaysia ni la. Aku ni xheran sangat la nga pilihanraya2 ni. aku dh membesar nga cara macam tu. nak tahu nape sku ckap macam tu? Sebabnye aku ni asal belajar kt MRSM.. korang tahu x ape tu MRSM? xtahu ek? kalau xtahu cuba usha kt sini.. malas la ku nk ceghite bayak2 kali ni. buang masa aku nak taip jek. ok la panjang plak melencongnyer.. Aku masa kt mrsm dulu pom ade gak undi mengundi ni. Sebab tu xheran sangt bila tibe jek time mengundi ni. Tapi yang best nyer mase aku kt mrsm ni ialah aku dapat jadi SPR.. Hah? Spr pom korang xtau gak? yang ni aku leh la bagitau sebb aku still xpernah cerite lagi kat korang sebelum ni. SPR ataupun suruhanjaya Pilihanraya ni ditubuhkan untuk memastikan pilihanraya yang diadakan berjalan dengan lancar dan mengendalikan proses pengudian brjalan dengan lancar la. Let back to the story. Korang nak tahu x ape yang best mase aku jadi SpR ni? Yang bestnyer aku ni dpt jadi pengira undi. Kiranye orang lain xtahu pom lagi keputusan tapi kita dh tahu la.. he3. dan mase aku form 5, aku dpt lak jadi pengerusi.. Kira pangkat yg penting la dalam Spr ni. Aku la orang yang menjumlahkan undi semua ni. Jadi aku la orang yang FIRST sekali tahu pasal keputusan pengundian tu.. Tapi nak jadi SPR ni bukan senang beb. Kena tahan maki la. Korang bayangkan kalau ade calon feveret yang kalah, mesti SPR la kena tuduh xtelus dan sebagainya.Siap kena maki nga Calon lagi. Naik bengang gak aku rase. Tapi lama kelamaan aku dah jadi orang yang dh tahan maki dah.. he3. Kat Uni pom aku hajat nak try gak la jadi SPR ni tapi xleh la sebab SPR ni diuruskan oleh bahagian hal ehwal pelajar universiti. Apepom aku still lagi dpt jadi SPR untuk pengundian calon tertinggi bagi kerusi Fakulti aku iaitu Falkulti Kejuruteraan Kimia dan Sumber Asli. Trercapai gak la impian aku untuk jadi SPR kat uni ni.. he3.. aku rase sampai sini je kot dulu nukilan aku yang xseberapa  ni..Assalamualaikum dan jumpa lagi...

Ulasan

amirnawawi berkata…
ha3.. mcm2 yang berlaku

Catatan popular daripada blog ini

Tip-Tips Pengucapan Awam

FAMA, Shopee Lancarkan Pameran Durian Maya Pertama